اصول مهندسی

معماری ایستگاه مترو با جزئیات کامل

معماری ایستگاه مترو با جزئیات کامل

طرح معماری ایستگاه مترو با توجه به پیچیدگی این طرح و دشوار بودن طراحی و ترسیم آن، همواره جزو طرح های بوده است که دانشجویان در انجام آن با دغدغه های مختلف روبرو می شوند. از این رو در سایت معماری همواره سعی شده است تا نمونه های پروژه کامل ایستگاه مترو ارائه شود تا شما عزیزان به نمونه های مختلف در فرم ها و حجم های متنوع دسترسی داشته باشید. تا بتوانید در طرح ها و کار های خود از این مورد استفاده کنید و یا برای الگو برداری این نمونه ها را مورد استفاده قرار دهید. با ما همراه باشید تا نمونه پروژه آماده مترو با جزئیات و مدارک کامل را در ادامه خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

پروژه ایستگاه مترو طرح ۳

با توجه به اینکه در شهر های بزرگ مراجعات به مناطق مختلف در سطح شهر بسیار زیاد می باشد و افراد نمی توانند از وسایل نقلیه شخصی برای مراجعه به هر بخش از شهر استفاده کنند و یا به دلیل دور بودن مقصد امکان مراجعه به صورت پیاده وجود ندارد. در جهت کاهش آلودگی هوا و استفاده از ناوگان حمل و نقل که نقشی در آلودگی هوا ندارند و همچنین از نظر هزینه و سرعت انتقال نیز به صرفه باشند در دستور کار قرار می گیرد. در همین رابطه در اکثر کلان شهر ها ایستگاه های مترو برای انتقال افراد به مناطق مختلف در نظر گرفته شده است.

طراحی معماری مترو

طراحی معماری مترو

ایستگاه های مترو در جهت کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک شهری، صرف هزینه و وقت کمتر برای حمل و نقل، امنیت حمل و نقل و … نقش بسیار مهمی دارند و هم اکنون نیز مترو ها جایگزین خوب و مناسبی برای خطوط اتوبوس و brt بین شهری هستند. خارج از این موضوعات، طراحی مترو بر عهده معماران می باشد تا بتوانند با توجه به استاندارد ها و ضوابط طراحی این مکان، نمونه طرح مناسبی پیاده سازی کنند که بتواند پاسخگوی حجم بسیار زیاد نیاز های مورد انتظار از این مجموعه باشد. طراحی مترو ها با توجه به فضا های متعدد و در نظر داشتن سطح دسترسی مختلف یکی از پیچیده ترین موارد برای طراحی معماری می باشد.

ویژگی های طرح

بدون شک یکی از بهترین پروژه های معماری ایستگاه مترو، نمونه ارائه شده در این بخش می باشد که با داشتن فرم و حجم زیبا به همراه رعایت تمامی استاندارد ها و ضوابط طراحی، ارائه شده است. علاوه بر حجم اصلی ایستگاه، فضا های لازم و موجود در هر ایستگاه و فضای اطراف آن در این طرح در نظر گرفته شده است. طرح زیبا و ویژه ای برای حجم اصلی ایستگاه مترو در نظر گرفته شده است که زیبایی فوق العاده این طرح را به خوبی به کاربر نمایش می دهد. مسیر های دسترسی مختلف به داخل ایستگاه در نظر گرفته شده است تا امکان ورود و خروج از بخش ها و مسیر های مختلف برای مراجعه کنندگان فراهم باشد.

محوطه این طرح با استفاده از بوته ها و گیاهان به صورت ایجاد بخش های مختلف و هماهنگ با طرح ایستگاه آراسته شده است. دو بخش برای مراجعه اتوبوس های خط واحد برای مراجعه افراد به مجموعه و یا انتقال آنها از ایستگاه به مکان دیگر و همچنین بخش دیگر نیز برای عبور و مرور تاکسی ها و خودرو های شخصی به مجموعه در نظر گرفته شده است. در راستای رعایت اصل محوطه سازی فواره آب و المان های متنوعی در محوطه در نظر گرفته شده است. تمامی بخش ها و فضا های لازم برای طراحی مترو در این طرح قرار دارد.

مدارک همراه طرح

  • فایل اتوکد با داشتن تمامی پلان ها
  • فایل سه بعدی رویت قابل ویرایش
  • شیت بندی زیبا و حرفه ای

نمونه پلان ها

شیت های طراحی شده

  • سایت پلان
  • پلان بخش های مختلف ایستگاه مترو
  • پلان بخش اداری
  • برش های مختلف از کل مجموعه و بخش های دیگر
  • نما ها
  • بلوک ها و مبلمان به کار گرفته شده
  • و …

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا